Halk arasında tartar olarak bilinen diş taşları, dişlerin temizlenmedikleri zamanlarda yüzeylerinde oluşan bakteri plaklarının, tükürük içindeki kalsiyum ve fosfat iyonları vasıtasıyla sertleşmesi sonucunda oluşur. Daha kısa bir tabirle, diş taşları bakteri plaklarıdır. Ağızdaki tükürük salgısı, bu plakları sertleştirir ve diş taşı dediğimiz tabakayı oluşturur.

Diş taşlarının en yoğun olduğu bölgeler ağzın ön alt kısmıdır. Bu bölgenin temizlenmesi daha zor olduğu için bakteriler kolayca yayılma ve çoğalma imkanı bulurlar. Zaman içinde diş taşları iltihaplanmalara, çürüklere ve diş çekilmelerine neden olurlar.

Diş Taşı Temizliği Faydaları

Ağız bakımının düzenli olarak yapılmaması sonucu diş kayıpları yaşanır, bunların en büyük sebebi ise diş taşlarıdır. Diş taşlarının temizliği sırasında diş minesi hiçbir zarar görmez.
– Temizlik esnasında hastalıklı dokular ve plakların tamamı ağızdan uzaklaştırılır.
– Diş taşı temizliği sayesinde dişetleri sağlıklı bir görünüm kazanır.
– Pembemsi, gevşek olmayan ve sağlam dişetlerine sahip olunur.
– Diş sallanmaları ve yer değiştirmeleri önlenir, dişler daha beyaz ve güçlü bir hale gelir.
– İltihaplanmalar ve diş kayıpları önlenir.
– Dişetlerinde meydana gelen kanamalar giderilir.
– Tedavisi çok zor olan dişeti çekilmesinin önüne geçilir.
– Yoğun diş taşı oluşumu sebebiyle meydana gelen rahatsız edici ağız kokuları yok edilir.

Sağlıklı dişetleri için 6 ayda bir diş taşı temizliği yaptırılmalıdır. Diş taşı temizliği yapıldıktan sonra diş ipi, diş duşu ve diş bakımı ile ilgili temizlikler her gün düzenli olarak yapılmalıdır. Aksi halde diş taşı oluşumu hızlanacak ve ağız içinde sağlıksız bir ortam oluşacaktır. Bunun sonucunda da şiddetli diş ağrıları ve diş kayıpları yaşanacaktır.